Socialpædagogisk støtte/kontaktperson
Socialpædagogisk støtte/kontaktperson

Socialpædagogisk støtte/kontaktperson

Socialpædagogisk støtte/kontaktperson

Vi løser bostøtteopgaver på unge - og voksenområdet. De borgere, vi er støtte/kontaktperson for, kan have en psykiatrisk overbygning, være omsorgssvigtet eller have kognitive udfordringer. Som støtte/kontaktperson består arbejdsopgaverne bl.a. i at bygge bro mellem borgeren og psykiatrien, ADL opgaver i hjemmet, ventilerende samtaler og mentaliseringsarbejde.

Få overblik over processen
Brug for akut hjælp

Vores støtteordninger

Vi tænker ud af boksen, og derfor kan vi levere støtte uden en fastlagt ramme for hvordan og hvornår støtten skal ydes. Borgerens behov er udgangspunktet for både matchet med personalet fra Udviklingsbasen samt tilrettelæggelsen af forløbet, så det socialpædagogiske arbejde kan ske under de rigtige og mest givende rammer.

Vi løser opgaverne ud fra rådgivernes handleplaner og er i løbende kontakt med rådgivere og andre relevante samarbejdspartnere, så vi arbejder hele vejen rundt om borgerne.

Dette mener vi, er med til, at skabe de bedste rammer for trivsel og udvikling hos borgerne

Vores samarbejds-partnere vælger os til støtte/kontaktopgaver fordi...

  • Vi løser bostøtteopgaver som spænder bredt indenfor felterne psykiatri, udviklingsforstyrrelser, omsorgssvigt og misbrug

  • Vores medarbejdere er uddannede og har erfaring fra tidligere med målgruppen og med bostøtteopgaver

  • Vi kan med meget kort varsel iværksætte forløb

  • Opgaverne tilrettelægges altid ud fra borgerens behov og den kommunale bevilling

  • Vores fokus er altid borgerens ressourcer og udviklingsmuligheder og målet med støtten er, at gøre borgeren i stand til at klare sig selv i det omfang, det er muligt

  • Vores støtte/kontaktpersoner har mulighed for intern pædagogisk sparring med vores støtteopgaveansvarlige. 

Sådan forløber processen:

1. Indsigt

I kontakter os, og vores støtteopgaveansvarlige sætter sig ind i de pædagogiske udfordringer og danner sig et overblik over indsatsmålene, handleplanen, målgruppen og omfanget af opgaven. 

2. Indsatsmål

Vi arbejder ud fra de beskrevne indsatsmål eller "min plan", som vi laver målbare delmål ud fra med fokus på de små succeser for borgeren.

3. Match

Vi matcher borgerens behov med vores mere end 200 medarbejdere, så I får tilknyttet en medarbejder, der formår at løfte den pågældende opgave.

4. opfølgning

Vi har altid tilknyttet en støtte/kontaktopgaveansvarlig på opgaven. På den måde kan vi korrigere den pædagogiske indsats, sådan at vi får forløst borgerens udviklingspotentiale bedst muligt. Sådan sikrer vi ligeledes gennemsigtighed og høj faglig kvalitet i vores arbejde. 

Har I brug for akut hjælp?

Vores normale kontortider er mandag til fredag fra kl. 8.00-16.00, hvor vi har fuld bemanding af personalet. Vi har dog døgnbemanding, hvis du har akut brug for hjælp udenfor dette tidsrum. 

Vi garanterer, at vores procedurer aldrig er akutte, men derimod gennemarbejdede og tilpasset jeres konkrete behov.

Kontakt os på +45 75 66 11 22

Lad os tage en snak om jeres behov

Står I med en udfordring inden for det specialiserede socialområde, eller har I behov for støtte fra et vikarbureau, som altid matcher jeres behov med vores kompetencer?

Bliv ringet op

bubble